Muffin Recept

Hol jár a cápák szeme? Internet trendek


Feltörekvő vállalkozások és figyelő nagycápák–a Business 2.0 öt tematikus csoportba sorolja a friss husikat, ebből nézzünk most egyet.

A Business 2.0 a felhasználók vállalkozói szellemére építve, új elnevezést dob a köztudatba next net néven. Itt már nem a puszta tartalomszolgáltatást, a közösségi élményt helyezik előtérbe, hanem a nagy közös klikkelős befektetést.

A Business 2.0 magazin öt különböző kategóriába sorolta a next net feltörekvő vállalkozásait:

  • Szociális média
  • Remixek és filterek
  • Az új telefon
  • Webtop: böngésző-alapú alkalmazások
  • A kámzsa alól kikandikálók

    Kik az új kreatívok?

    A cikkben 25 olyan új kezdeményezést írnak le, ami sejteni engedi, hogy hogy is működik (majd) ez a nex net nevű dolog. A többségük még friss feltörekvő vállalkozás, kevésre jellemző, hogy 10-nél több alkalmazottat foglalkoztatnának, bevételük még nincs, és nagy részük vélhetően a süllyesztőbe száll alá. De az is meglehet, hogy valamelyik óriás (Google, Microsoft, vagy a Yahoo!) hamarosan csinos összegért vásárolja fel a kezdő vállalkozásokat.

    Ebből nézzünk meg egyet a szociális médiát, ami lényegében a fogyasztó teremtő erejére épül (kb. 30 millió blog, 70 millió fotó a flickr-ön stb.). Egy kattintás és bárki lehet újságíró, fotós, vagy DJ. Isten is. Az internet ellaposítja a gazdasági együttműködés költségét, mondja a Business 2.0 márciusi száma.

    Az egyik legdinamikusabban növekvő website a YoutTube, naponta több millió videofelvételt töltenek le a látogatók, akik egyben feltöltők is (épp úgy mint a flickr-ön, csak fotók helyett házi készítésű/ tévéből felvett/ egyéb videók forognak közkézen, a nyitóoldalon a leggyakrabban megnézett felvételekkel, sokszor ezek az ’annyira szar, hogy az már jó’ kategóriát sem érik el, csak felkapta őket a vakszerencse bekattanása).

    Közösségi híroldalak nőnek ki, mint a Digg, vagy a Newsvine: az olvasók megszellőztetik véleményüket egy-egy hírszelettel kapcsolatban. A Newsvine-on a regisztrált felhasználók saját készítésű híreket is feltehetnek, de a legjobb, hogy hamarosan pénzhez is juthatnak a feltöltők (FM reklámok jelennek meg a cikkek mellett és az átkattintások pénzt hoznak a helyi blogíróknak—a bevétel 90%-át).

    Last.fm: a felhasználó saját testreszabott rádióadója tematikusan kapcsolódik a hasonló ízlésű további felhasználókéhoz a már eddig hallgatott számok listája alapján.

    A Yahoo már azon van, hogy dominálja a szociális média szaporodó dudoraiból az igazán nagyokat, mint a Del.icio.us-t (személyes linkkönyvtár, a linkeket szintén kategóriákba lehet sorolni, címkézni), a Flickr-t, a Webjay-t. Sőt, a keresés egy új módjával kísérletezik: a találatok nem a hagyományos rangsorolással (pl. PageRank) érkeznek, hanem az kerül felülre, ami a felhasználók közös linkkönyvtára és címkéi alapján a legnagyobb relevanciát mutatja (My Web 2.0).

    Szerző: Sebestyén Anna Forrás: Szabad Cikk/Keresőmarketing

Nincsenek megjegyzések: